تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رویداد شهربانو، ظرفیت زنان مشهدی و بومی را به تصویر می‌کشد

  • کد خبر: ۲۰۲۵۸۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
رویداد شهربانو، ظرفیت زنان مشهدی و بومی را به تصویر می‌کشد
بانوی نویسنده مشهدی گفت: رویداد رسانه‌ای شهربانو راهی برای نشان دادن نگاه تخصصی و بومی به زن مشهدی است تا چهره آن‌ها را بهتر نشان دهد.

مریم قربان زاده در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه رویداد رسانه ای شهربانو، اظهار کرد: نویسنده‌ها و مستند ساز‌ها ظرفیت بومی خود را اگر بشناسند در ساخت بافت و هویت تاریخی ایران از جمله هویت زنان ایرانی موثر است.

قربان زاده در خصوص نگاه به زن در رسانه‌ها بیان کرد: آنچه که هست شاید پررنگ شدن نگاهی مرکزی به شهر‌های بزرگ و پایتختی به مسائل مختلف به ویژه موضوع زنان و خانواده است. مثلاً رسانه ما زنی در تهران را نشان می‌دهد و این تصویر را به مسئله کل زنان بسط می‌دهد بدون اینکه بدانند آیا این مسئله خواسته و نیاز زنی غیر تهرانی هست یا خیر؟!

وی افزود: بخشی از این نگاه برساخته از رسانه و نگاه سیاسی حاکم در پایتخت است که گروهی گمان می‌کنند این موضوع مربوط به زن است و گروهی دیگر فکر می‌کنند نیست و بعد مخاطب فکر می‌کند مسئله زنان همانی است که به او نشان داده اند.

این نویسنده مشهدی ابراز کرد: اینکه ما از جنبه شهری و بومی مشخص مانند مشهد به مسئله زن و خانواده نگاه کنیم این ظرفیت را در اختیار ما قرار می‌دهد که مسائل زنان و خانواده که مطرح می‌کنیم در هر شهری متفاوت از دیگری است و همه آن‌ها مشترک و عمومی نیست.   

قربان زاده خاطرنشان کرد: لازمه ایجاد چنین نگاهی تخصصی و بومی به زن این است که از برگزاری رویداد‌هایی شهری مانند روایت شهر شروع شود و نیاز زن مشهدی را نشان دهیم. اینکه بدانیم چه چیز‌هایی هویت او را می‌سازد و چه مسائلی این هویت را خراب می‌کند. تاریخ شکل گیری هویت زن مشهدی چگونه بوده و چه آسیب‌هایی متوجه اوست؟

وی تشریح کرد: مشهد را می‌توان به دلیل حضور قومیت‌های مختلف یک ایران کوچک در نظر گرفت و این یکی از موضوعات زنان مشهدی است که می‌توان به آن پرداخت. 

قربان زاده تاکید کرد: وقتی به صورت جزئی، به زنان مشهدی بپردازیم و از زوایای مختلف به آن‌ها بپردازیم متوجه خواهیم شد که مشهد چه ظرفیت عظیمی در خود دارد و ما تا کنون به آن‌ها توجه نکردیم یا نکاتی که برای زنان آسیب است، ولی ما آن‌ها را آسیب نمی‌دانستیم.

رویداد شهربانو که توسط موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می‌شود، رویدادی با هدف شناساندن سوژه‌های مرتبط با حوزه بانوان شهر مشهد به بانوان فعال عرصه آثار تصویری در تولید فیلمنامه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->